Cand cauta un anumit produs sau serviciu, majoritatea persoanelor utilizeaza un motor de cautare pentru a gasi magazinele din care ar putea sa-l achizitioneze. In mod normal, cei mai multi clienti tind sa acceseze link-urile magazinelor care sunt cel mai bine indexate, mai exact primele 3-4 link-uri aparute pe prima pagina.
In aceste conditii, o buna optimizare a site-ului nostru pentru motoarele de cautare este extrem de importanta si daca platforma noastra de Ecommerce apare in primele rezultate, acest lucru ne va creste audienta intr-un mod semnificativ.
Cu toate acestea, o optimizare eficienta necesita multa munca si o mare atentie la detalii. In conditiile in care Google isi modifica in mod constant algoritmii de indexare, este necesar sa ne adaptam si sa ne asiguram ca magazinul nostru online este mereu actualizat din punct de vedere al SEO. Iata care sunt principalele aspecte de care trebuie sa tinem cont:
Cuvintele cheie
Cuvintele cheie sunt cel mai important aspect al SEO, deoarece redau cautarea exacta a utilizatorilor pe Google. Atunci cand exista o potrivire intre cautarile lor si cuvintele existente pe pagina noastra, motorul de cautare ne va percepe pagina ca relevanta si o va afisa in topul cautarilor.
Astfel, atunci cand redactam continutul pentru un magazin online, este important sa folosim cele mai cautate cuvinte cheie, pentru a fi siguri ca beneficiem de o audienta crescuta. In general, este indicat sa nu folosim cuvinte foarte specifice si sa ne rezumam la titluri generice, pentru ca acestea sunt cele mai cautate. De exemplu: nu vom folosi cuvinte cheie de tipul ,,tricouri din bumbac pentru barbati si femei’’ ci mai simplu, ,,tricouri ieftine’’, pentru ca aceasta cautare este mai populara in randul utilizatorilor.
Continut original
Dupa ultimele actualizari, Google pune tot mai mult accent pe continutul original si ii sanctioneaza pe cei care utilizeaza continut duplicat sau continut de tip ,,spam’’. De aceea, este important sa investim in continutul platformei noastre de comert online si sa folosim doar descrieri unice.
De asemenea, este important sa ne asiguram ca avem descrieri detaliate pentru fiecare produs/categorie de produs, deoarece algoritmii Google nu vor percepe ca relevant un magazin online fara continut sau cu continut insuficient.
Prezenta in Social Media
Cu toate ca o retea de socializare este de regula folosita pentru comunicarea cu potentialii/actualii clienti sau pentru distribuirea de informatii referitoare la viitoare promotii, crearea unei pagini a magazinul pe o platforma de socializare va contribui enorm la SEO.
De aceea, este important sa construim si o pagina pentru Social Media, inca din procesul de creare magazin online, pentru a putea fi descoperiti mai usor de audienta, dar mai ales pentru ca pagina noastra sa fie indexata mai bine de algoritmii Google.