Un magazin online profitabil este unul care investeste in campanii de promovare. In 2018, strategiile de margeting pentru platformele de e-commerce vor pune accent totodata si pe reclamele platite, insa se vor axa deopotriva si pe crearea unui continut cat mai relevant pentru utilizatori. Daca vom adauga si o buna gestionare a retelelor de social media putem fi siguri ca suntem pe drumul cel bun in ceea ce priveste promovarea magazinului nostru online.
Iata principalele strategii de marketing pentru e-commerce in 2018:
PPC
Fara indoiala, si in 2018, bugete consistente vor fi dedicate reclamelor de tip Google AdWords sau Facebook Ads, care au avantajul de a afisa mesajul tau mai rapid si in fata competitorilor tai.
Pentru a licita corect si a nu pierde inutil banii, primul pas in setarea unei campanii PPC este dedicata stabilirii conversiei. In functie de produsele sau serviciile pe care le oferi, gandeste-te cat timp i-ar fi de folos clientului pentru a se decide sa faca achizitia. Daca vorbim de exemplu despre niste servicii care valoreaza peste 500 de euro, mai indicat ar fi poate sa-l trimiti in landing page catre o pagina cu mai multe informatii despre ceea ce ii poti oferi si nu direct catre pagina de cumpara.
Optimizarea creativa dinamica
Tot despre reclame, dar la un alt nivel este si optimizarea creativa dinamica. Aceasta tehnologie se refera la optimizarea reclamelor grafice, in functie de preferintele si modul de utilizare a platformei dumneavoastra de catre utilizatori.
Optimizarea creativa dinamica, atunci cand este facuta intr-un mod profesionist, va avea capacitatea sa afiseze unui utilizator nu doar ultimul produs vazut de catre acestea (o simpla retargetare), ci va putea afisa cele mai bine vandute produse din respectiva categorie, care vor avea astfel cele mai mari sanse de a transporta un potential client intr-unul concret.
Inbound marketing si SEO
O alta metoda de a face magazinul online usor de gasit pe motoarele de cautare este si inbound marketing-ul. Acest lucru se refera la atragerea unor noi clienti prin intermediul articolelor de pe blog sau alte materiale digitale utile.
Pentru a fi de succes, campania de acest tip trebuie sa se bazeze pe materiale informative bine realizate, cu un continut cat mai usor de citit si axat, fireste, si pe cuvinte cheie. Promovarea trebuie facuta din timp fata de momentul in care se doresc obtinerea rezultatelor (conversiilor).
Acest tip de promovare are o legatura foarte stransa cu optimizarea SEO, un alt serviciu pe care Play Solutions vi-l pune la dispozitie. Despre ce inseamna optimizarea continutului pentru motorul de cautare, mai ales pentru un magazin online, cu siguranta ati citit pana acum nenumarate materiale. Ceea ce este important de subliniat este ca succesul optimizarii SEO se bazeaza pe relevanta continutului.
Social Media
Orice strategie de marketing pentru un magazin online trebuie sa inglobeze si social media. Pe retelele de socializare oamenii discuta, impart povesti, idei si linkuri catre diverse articole, produse etc. Prin urmare, este important nu doar sa fii prezent pe cele mai importante retele de social media, ci sa creeze constant postari cat mai interactive si interesante pentru audienta ta. Scopul este dezvoltarea unui grup de oameni cat mai numeros care sa distribuie apoi mesajele si produsele tale.