Pentru un magazin online, campaniile de email marketing raman si in 2018 un instrument eficient de promovare. Promovarea prin emailuri se poate dovedi folositoare atunci cand dorim sa construim un parteneriat de lunga durata cu clientii nostri, sa prezentam un nou produs sau sa crestem vanzarile site-ului nostru de Ecommerce.
Cu toate acestea, strategiile folosite in Email Marketing vor reflecta in mod direct rezultatele obtinute si de aceea, este important sa planificam in detaliu campania de Email si sa construim emailuri relevante si interesante pentru cititor. Cele mai importante lucruri de care trebuie sa tinem cont sunt:
Interesele clientilor
Inainte de a lansa campania propriu-zisa de Email Marketing, este important sa stim care sunt preferintele clientilor nostri si ce asteptari au acestia de la afacerea noastra. Cel mai simplu mod de a afla acest lucru este de a concepe sondaje simple, prin care sa aflam mai multe despre preferintele lor, cum doresc/nu doresc sa fie abordati sau ce produse au de gand sa cumpere in viitorul apropiat.
Majoritatea clientilor vor fi dispusi sa coopereze si sa raspunda acestui sondaj, lucru care ne va ajuta enorm in conceperea emailurilor. Astfel, campania noastra va fi mult mai relevanta pentru clienti, iar rezultatele sale vor fi mai mult decat satisfacatoare.
Prezentarea magazinului online
In prezent, inbox-urile clientilor nostri sunt luate cu asalt de o multitudine de emailuri promotionale si tot mai multe persoane au devenit reticente la deschiderea unui astfel de email. Pentru a evita astfel de situatii si pentru ca mesajul nostru sa nu fie perceput drept spam, este necesar sa explicam inca din titlu cine suntem si care este motivul pentru care clientul primeste acel mesaj.
In mod normal, clientii retin numele unui magazin online de la care au efectuat cumparaturi sau la care s-au abonat si astfel, vor fi mult mai receptivi la citirea acelui mesaj. De asemenea, prezentarea motivului/scopului emailului il va ajuta pe client sa inteleaga ce are de castigat daca deschide acel email, acest lucru imbunatatind rata de conversie a campaniei noastre de Email Marketing.
Mesaj scurt si la obiect
Indiferent care este tema emailului nostru, este important sa ne asiguram ca mesajul va fi unul scurt si ca va acoperi toate punctele cheie, fara a intra in detalii inutile. Scopul final al emailului nostru de promovare este de a livra informatiile principale catre client, si de a-l face sa acceseze site-ul nostru de Ecommerce.
Cele mai de succes emailuri de promovare contin informatii clare cu privire la produsele/serviciile promovate, o scurta descriere a acestora, un design interactiv si cele mai mari beneficii pe care clientul le va avea daca decide sa achizitioneze acele produse de la magazinul nostru de comert electronic. Compania Play Solutions ofera o gama vasta de solutii pentru creare magazin online dar si pentru conceperea unor campanii productive de Email Marketing.
Emailuri personalizate
Conceperea de emailuri personalizate este consumatoare de timp, insa rezultatele vor fi direct proportionale cu timpul investit. In momentul in care depasim bariera formala a unui email de promovare si reusim sa cream un mesaj care se adreseaza in mod direct destinatarului, clientul va fi mult mai cooperant si mult mai dispus sa acceseze site-ul nostru de comert online.
Cel mai simplu mod de a concepe un email personalizat este prin identificarea punctelor de interes, preferintelor de cumparare, varstei sau a locatiei clientului si construirea unui mesaj care sa exploateze toti acesti parametrii.